de eerste week - Reisverslag uit Tombo Island, Guinea van familiebezoekguinee - WaarBenJij.nu de eerste week - Reisverslag uit Tombo Island, Guinea van familiebezoekguinee - WaarBenJij.nu

de eerste week

27 December 2012 | Guinea, Tombo Island

hallo iedereen,

vandaag weer internet, we hebben de drukte even verlaten en ons in een hotel aan het zwembad gezet.
het leven is hier echt hard, de mensen zijn hier zeer arm en alles is hier vuil en onverzorgd. me verliezen nooit hun glimlach !!!

deze week hebben we een bezoek gebracht aan het nationaal museum in conakry: nu ja wat je museum kan noemen;-) ooit was dit mooi maar nu is het een oud en vervallen pand en er is geen geld om dit weer op te lappen. we zijn ook wat gaan wandelen in onze cartier, dit is een van de betere wijken van conackry er staan veel mooie huizen maar ook veel krotten. we zitten vlak bij een immens rijstveld en daar is het uitzicht heel mooi.

afgelopen maandag zijn we naar bel air gereden een van de mooiste stranden van guinee, dit was wel een beproeving, 2 uur rijden met een rammelkar maar het was er wel fantastisch. het uitzicht tijdens de rit was adembenemend, guinee is een heel groen land. overal waar je kan zien zijn er palmbomen, mangobomen, en andere soorten. We hebben ook wel wat avontuur gehad door over een paar bruggen te moeten rijden die niet in een al te beste staat zijn ijzerwerk met houten platen waar je over moet rijden, maar we zijn veilig en wel terug gekeerd.
Tijdens de terug rit was het al donker maar dan ook echt pik donker, onze chauffeur is een echte acrobaat: tegen 100km per uur reden we terug met de felle lichten van de tegenliggers in onze aangezichten ( zeer verblindend) en met dicht geknepen billen.

ook Simon doet het hier wonder wel heel goed, tijdens de autoritten slaapt hij en hij is echt super braaf ( zal door het afrikaans bloed komen zeker )

vanavond gaan we naar een trouwfeest van belgische vrienden, vast ook een hele belefenis.

de familie van kankan is echt super lief ze zouden alles geven en hebben echt zelf helemaal niks, maar daar moet je je hier over zetten.

zo ik probeer in de loop van de volgende dgen nog wel eens aan te loggen en dan horen jullie de rest van het verhaal. ik hoop dat alles goed gaat in belgië en dat iedereen een fijne kerst heeft gehad.

tot binnekort

• 27 December 2012 - 18:52

Monique Famelaer:

Amaai!!! Das meer van 't een als van 't ander!!! En vooral met die bruggen en in da pikzwart terug, ik had ze nogal genepen denk!!! Ik had gewoonweg blijven staan, ik zie al niet veel wanneer het donker is en dan nog met verklaring.
    Jullie doen het goed!!
    Tot de volgende
    Monique

• 28 December 2012 - 22:13

NANCY EN FRANCIS MOLDEREZ:

Hey toeristen, hier Nan, tja ik moet typen van de Molderez hi hi ,, hij is erg jaloers zene zo'n belevenissen en daar dan.... Ik ben ook blij dat alles goed verloopt en de foto is goddelijk van mijn Boubou!!! Zal wel heel erg emotioneel geweest zijn pfff.....
    Dat ze vriendelijk zijn dat verbaast me niks, dat vond Ciske aan de andere kant van Afrika ook en geen luxe..... weet je als je dat niet kent je dat niet mist...... Wij vertrekken morgen naar zee naar vrienden tot dinsdag met Louiske !!!! Hier regen regen geniet ervan echt, we denken aan jullie, dikke kus van ons hier uit Polygoon aan iedereen en tot volgend jaar en goe feesten hé xxxxxxxxx DE MOLDEREZ CLAN WHAAA :)

• 31 December 2012 - 18:01

Rudy:

een gelukkig nieuwjaar, en geniet nog van de mooie reis.

• 03 Januari 2013 - 08:58

Hey!!
    Een Gelukkig Nieuwjaar aan jullie allen!! En doe het nog goe!! xxxxx

• 07 Januari 2013 - 13:57

Monique Famelaer:

't was precies een beetje moeilijk met Simon en zijn opi, is dat al een beetje gebeterd??

Tags: cht.